teisipäev, 24. veebruar 2009

Paul Reiser "Kahekesi"

Paul Reiser on näitleja ja telesarja "Hull sinu järele" loojaid. Pole kuulnud, pole näinud, kuid tema raamat "Kahekesi" on täitsa tore ühe pealelõuna lugemine. Ta võtab lühidalt ja löövalt kokku kooselu olulised aspektid, plussid ja miinused, ohuolukorrad, asjad, millele peaks tähelepanu pöörama ja asjad, mida mingil juhul unustada ei tohi. Siin on kahekõned, mis näitlikustavad meeste ja naiste erinevusi, mõtisklused elu ja armastuse üle, salajased mõtted, mida teisele välja ei öelda. Abieluinimestele kindlasti ka küllaga äratundmisrõõmu.
Paljud paarid käivad koos duši all. See peaks olema romantiline ja erutav. Aga tegelikult? See pole päris nii vinge, kui kirjeldatakse. Üks teist ei saa ju vett. Ning seega pole ka duši all. Olgem ausad: ühel teist kahest on väga lahe ja ta tunneb end suurepäraselt. Too teine aga mõtleb umbes selles suunas: "Ega sul käepärast mõnd pusa pole? Või tuulejakki? Mingi kapuutsiga asi oleks aga hoopis viimase peal! Ma läheks tooks ise, aga mu tagumik on seina külge kinni külmunud."
*
Paaridel on leheugemine kuidagi eriline toiming. Esiteks tundub mingil põhjusel teise käes olev leheosa alati huvitavam kui see, mis sinul ees on. Isegi kui sa seda teist juba lugenud oled, siis tahad sa seda uuesti lugeda.
*
See on uskumatu, kui palju me oma elust kulutame toidu üle otsustamisele.
"Mida sa süüa tahaksid?"
"Mul pole eriti isu."
"Kas sa pärastpoole tahaksid süüa?"
"Vist küll."
"Siis me peaks praegu midagi ära ostma."
"Ah, küll pärast jõuab."
"Pärast on kõik kinni. Lähme ostame asjad praegu ära."
"Hea küll, näiteks mida?"
"Seda ma sult küsingi."
Ja see ei lõpe mitte kunagi.
[...]
Ma unistan, et me võiks söömise asemel lihtsalt tablette võtta. [...] Siis poleks sul vaja valida, sa ei peaks asja üle vaidlema ja su elus tekiks tohutult palju vaba aega.
Samas aga võib karta, et juba õige pea haaraks ma tihti toru järele, et küsida: "Mis sulle täna õhtul rohkem meeldiks - kanatablett või kalatablett?"
 Tõlkinud Tauno Vahter 

2 kommentaari:

  1. Minu meelest oli ka selline mõnus ja kohati ka muhe lugemine...tal on "Kolmekesi" ka eesti keeles väljas, aga seda Sa ilmselt juba teadki. Ma ise pole veel lugenud, aga tegemist on seal "lastekasvatamise rõõmudega".

    Minule meeldis ka see Reiseri kirjutatud/näideldud telesari "Mad about you"...see oligi natuke nagu see raamat, ehk paarisuhte rõõmudest, muredest ja ikka naljakas kastmes :)

    VastaKustuta
  2. Siinses raamatukogus "Kahekesi" raamatut pole, seega ma võtsin kohe "Kolmekesi" ette ning see tundub olevat samas stiilis. Mul on veel päris lõpetamata, kuid siiani on väga mõnus ja paneb pidevalt muhelema.

    VastaKustuta